مترور : نخستین تارنمای متره برآورد و اصول حاکم بر پیمان در ایران

09038381937  تلفن ، @metror  :کانال تلگرام 

www.metror.ir
Menu

کتاب و جزوه های مترور

در پي انتشار مطلبي در تاريخ 25 بهمن تحت عنوان " ضوابط نوع يك كدامند و معتبر و بهتر كدام؟ " در نقد ضوابط منتشره معاونت محترم نظارت راهبردي كه در تاريخ 23 بهمن 91 بر روي سايت نظام فني قرار گرفته بود پاسخ شماره 139111280915 از طرف امور محترم نظام فني براي اينجانب ارسال گرديد كه به جهت وظيفه و نكات ظريفي كه در آن وجود دارد در ذيل مي آيد :

با سلام و احترام؛

 از اينكه بلاخره يك نفر در كشور به نكات و ظرايف موجود در قوانين و مقررات نظام فني و اجرايي دقت كرده است بسيار خوشحاليم و اميدواريم اين حساسيت در مطالعه و اجراي دقيق ضوابط و مقررات منتشر شده خصوصا در حوزه فني آن مورد توجه و رعايت باشد.

 در زمينه اشكالات گرفته شده از متن بخشنامه‌هاي اخير گروه 3 موارد زير را به اطلاع مي‌رسانيم:

 1-      آيين‌نامه استانداردهاي اجرايي ماده 23 قانون برنامه و بودجه براي ضوابط منتشر شده در گروه 3 مهلتي را مشخص نساخته است.

2-      در آيين‌نامه يادشده، متن ارائه شده براي ضوابط از نوع گروه 3، اگرچه داراي كلماتي مانند راهنما و روش بهتر مي‌باشد ولي از طرف ديگر به مفهوم اجبار به استفاده نيز صراحت دارد. همچنين بايد در نظر داشت كه اين آيين‌نامه در شرايطي صادر شده است كه ضوابط اندكي براي اجراي كارها وجود داشته و خود به خود نشريات گروه 3 نيز كاملا رعايت مي‌شده است. از طرف ديگر "روش بهتر" موقعي از جانب سازمان برنامه پذيرفتني است كه ضابطه‌مند باشد و مرجع معتبري آنرا تاييد كرده باشد وگرنه واگذاري انجام يك كار ضابطه مند به سلايق لحظه‌اي افراد كاري نامعقول و خلاف مصالح ملي است.

3-      تشخيص و مسئوليت ضابطه معتبر بهتر بعهده مشاور و دستگاه اجرايي است. با اين وجود شايسته است ضوابط معتبر بهتر احتمالي، توسط دستگاه اجرايي يا مشاوران به امور نظام فني معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور ارائه شود تا در بازنگري ضابطه مورد نظر مورد بررسي و در صورت تاييد، مورد اعمال قرار گيرد.

 

مجدداً از نكته سنجي و ارائه مطلب شما قدرداني مي‌شود

 

امور نظام فني

139111280915

 

بنده نيز از توجهي كه به مطلب بنده مبذول شده است از مسئولين ذيربط كمال تشكر را دارم و موفقيت روزافزون آنها را آرزومندم.

 كاربران محترم سايت را نيز به موارد اشاره شده در پاسخ به ويژه مسئوليت و وظيفه اي كه مشاور و دستگاه اجرايي در زمينه تشخيص ضابطه معتبر بهتر دارند جلب مي نمايد.

جعفرزاده - 28 بهمن ماه 1391

 صورتحساب های متفرقه یا خریدهای بدون ثبت نام  را ،
از روش کارت به کارت ، پرداخت نمایید :
پس از پرداخت وجه ، کدرهگیری و نام محصول‌ را 
به شماره 09038381937 پیامک ، تلگرام یا واتس اپ نمایید.



ورود و برون رفت

درود بر شما

Register