مترور : نخستین تارنمای متره برآورد و اصول حاکم بر پیمان در ایران

09038381937  تلفن ، @metror  :کانال تلگرام 

www.metror.ir
Menu

کتاب و جزوه های مترور

 در پي تصويب كليات طرح احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي در مجلس و به فاصله چند روزي از آن ، روزنامه دنياي اقتصاد مصاحبه اي انجام داده با محمود عسكري آزاد شخصي كه از طرف معاونت نظارت راهبردي مامور احياي اين سازمان گرديده است.

در اين مصاحبه آقاي عسكري آزاد چهار مقوله را شرط اساسي احياي دوباره اين سازمان دانسته است :

  1.  تعيين درست نقش سازمان
  2. ساختار مناسب
  3. منابع انساني كارآمد
  4. فناوري و تكنولوژي

ودر مورد اين چهار مقوله توضيحاتي ارائه نموده اند.

در ابتداي اين مصاحبه آمده است :

از روزی که مشرف‌الدین نفیسی به کمک گروه آمریکایی مشاوران ماوراءبحار، سازمان برنامه را بنیان‌گذاری کرد 62 سال می‌گذرد. آن روزها در ایران کمتر کسی پیدا می‌شد که انگلیسی بداند و حرف بزند، چون رضا خان بیشتر افراد را برای تحصیل به فرانسه فرستاده بود و بالطبع آنها نیز فرانسوی می‌دانستند. در چنین شرایطی سازمان برنامه در ایران بنیان‌گذاری شد و بعد‌ها ابوالحسن ابتهاج به مدد گروه «جرج فرای» آن را توسعه داد تا نظام برنامه‌ریزی در کشور شکل بگیرد. بیش از نیم قرن از عمر این سازمان گذشته بود که «محمود احمدي نژاد» آن را منحل کرد. اکنون محمود نامی دیگر، مامور شده این سازمان را در آستانه 63 سالگی احیا کند و این بار نه به مدد آمریکایی‌ها، بلکه به یاری مجلس اصولگرای نهم و نخبگانی که به احیای این سازمان تردید دارند. «محمود عسکری آزاد» که از سوی محمد باقر نوبخت، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حکم احیای این سازمان را گرفته درگفت و گو با «دنیای اقتصاد» باید‌ها و نباید‌های احیای این سازمان را شرح داده‌است.

متن كامل اين مقاله را را مي توانيد در شماره 3095 مورخ يكم دي ماه 1392 روزنامه وزين دنياي اقتصاد تحت عنوان " چهار شرط احياي سازمان برنامه " مطالعه فرماييد.

 

 صورتحساب های متفرقه یا خریدهای بدون ثبت نام  را ،
از روش کارت به کارت ، پرداخت نمایید :
پس از پرداخت وجه ، کدرهگیری و نام محصول‌ را 
به شماره 09038381937 پیامک ، تلگرام یا واتس اپ نمایید.



ورود و برون رفت

درود بر شما

Register