با درود
برای اجرای درست کارها نیاز به توجه و تلاش بیشتر داریم؛
بدنیست بدانیم بانک مرکزی ایران در سال 1339 تاسیس گردیده است. اما شاخص های تورم از سال 1315 محاسبه می شده است،
سازمان برنامه و بودجه در سال 1327 تاسیس شده است. اما شاخص های تعدیل در ایران از نخستین سال های دهه 50 خورشیدی پا به وجود گذاشتند.
بانک مرکزی اما دستورالعمل این شاخص ها را ، کوتاه و به زبانی ساده تهیه و در تارنمای این بانک در دید همگانی قرار نهاده است ( فایل آن را در پست پیشین آوردم )و اما سازمان برنامه و بودجه ، که واژه برنامه آن را باید با تشدید و دلخوری خواند!! پس از گذشت نزدیک به 70 سال از تاسیس و نزدیک به 50 سال از ابلاغ نخستین شاخص های تعدیل ، هنوز که هنوز است چنین دستورالعملی را همگانی نکرده و در اختیارهمه آبادگران و کارفرمایان این مرز و بوم که نخستین ذینفعان آن هستند قرار نداده است. تا چه اندازه و تا چه زمان می توان به اجرایی نشدن واژه "برنامه" که بر نام این نهاد قرار داده اند، ناامید بود؟
به دید بنده هرچند آبادگران و کارفرمایان در این بین مقصر هستند ، اما ما کارشناسان هم بی گناه نیستیم!
باید بپذیریم که گاه سازمان را بدعادت بار آورده ایم ، آنگونه که گاه نیازهای ذینفعانش را بی پاسخ می گذارد و از دانش پرتوان موجود در بین آنها به اندازه بایسته و شایسته کمک نمی گیرد و بدتر آنکه، گاه آنها را نادیده می گیرد،که این نابخشودنی است.
من گاه ، از خودم و از سازمان ، از این بابت دلگیر می‌شوم.
این دلخوری اما ، نمی تواند مرا از تلاش برای بهبودی این سازمان و روش هایش باز دارد ، محال است من و شما اجازه دهیم سازمان برنامه و بودجه ، دست کم ما کارشناسان و دیدگاه های سازنده مان را، نادیده بگیرد.
به امید خدا.
به امید سربلندی و بهروزی بیش از پیش این مرز و بوم.
#مهندس_مترور_جعفرزاده 
@metror
پیوست ها
FileDescriptionFile sizeDownloads
Download this file (cpi-faradade_9606_95_100.pdf)CPI چیست؟شاخص تورم چیست؟143 kB1035