مترور : نخستین تارنمای متره برآورد و اصول حاکم بر پیمان در ایران

09038381937  تلفن ، @metror  :کانال تلگرام 

www.metror.ir
Menu

کتاب و جزوه های مترور

تجزیه بهای فهرست های بهای واحد پایه سال 1400 از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است ( لینک ) ؛

لینک بوکمارک نسخه تجزیه بهای فهرست بهای رشته ابنیه 1400


تارنمای مترور تجزیه بهای رشته ابنیه 1400 را که بوکمارک نموده است جهت کاربران ارجمند تارنمای مترور پیوست نمود.

پیوست ها
FileDescriptionFile sizeDownloads
Download this file (11-analysis_Abnieh-1400.pdf)بوکمارک تجزیه بهای ابنیه 1400بوکمارک1904 kB9657

ضریب های جدید منطقه ای کارهای پیمانکاری ( امور پیمانکاری )‌ با فهرست های بهای پایه دست آخر از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ و بر روی تاترنمای نظام فنی و اجرایی کشور قرار گرفت.

نسخه اعمال ضرایب بر روی نقشه استانها و بخش ها در تاریخ 8 بهمن 94 بر روی سایت نظام فنی  قرار گرفت که نسخه بوکمارک شده آن نیز امروز ( 10 بهمن 94 ) توسط سایت مترور ارائه خواهد شد.

فایل پی دی اف پیوست هرچند شامل ضرایب تمامی شهرهای کشور می باشد اما شامل تمامی لینکهای بوکمارک شده توسط سایت مترور نیست ، فایل کامل  بوکمارک شده‌ی این فایل به انضمام فایل اکسل ضرایب منطقه ای با قابلیت جستجوی فارسی در بسته آموزشی پیمان و رسیدگی  و همچنین به صورت فایل مجزا در بخش فروشگاه محصولات سایت مترور(‌به مقدار محدود )‌اضافه گردید.

نسخه کامل ضرایب منطقه ای را از محصولات آموزشی سایت تهیه فرمایید ( در فرمت اکسل و پی دی اف با جستجو و فیلترگیری کامل فارسی و تفکیک کلیه استانها و یک شیت اضافی شامل ضریب منطقه‌ای همه استانها و بخش های کشور به انضمام  فایل پی دی اف و با بوکمارک کامل )‌.

نسخه خریدنی شامل فایل های اکسل تفکیکی کل کشور و استان ها تا سطح دهستان و قابل جستجو ، به همراه نقشه تقسیمات کشوری و قوانین بالادستی مربوطه می باشد(به روزآوری : شهریورماه 1398 )

دانلود برای اعضاء امکان پذیر است ، لطفا با نام کاربری به سایت وارد تا لینک دانلود را مشاهده فرمایید :

نمونه برگرفته از سایت :

http://www.isurv.com/

ویرایش نخست افزوده شد :

 

پیوست ها
FileDescriptionFile sizeDownloads
Download this file (Cost_analysis.pdf)Cost analysis and benchmarkinghttp://www.isurv.com1878 kB4308

در آغاز سال نو ، فایل اکسلی را برای شما آماده نموده ایم که بتوانید دستمزد بیش از 370 نوع از شغل های اجرایی در پروژه های عمرانی از کارگرساده تا مدیرپروژه را براساس آخرین بخشنامه‌ها و قوانین مربوطه محاسبه و آنالیز نمایید.

کاربرد این فایل در تجزیه بهای قیمت ها ، پیشنهاد قیمت ، آنالیزقیمت‌های جدید ، کلیم و ادعا ، اطلاع از دستمزد سال‌های گذشته و احاطه بر قوانین و بخشنامه‌های مزد و مشاغل موجود در طرح ها می‌باشد.

فایل اکسل محاسبه نفرساعت و مستندات و قوانین و بخشنامه‌های مرجع آن را در یک مجموعه می توانید با قیمتی مناسب از سایت مترور تهیه فرمایید.

آناليزبهاء تري دي پنل بازنگري و فايل اصلاحي بانضمام آناليز  آن جهت استفاده شما عزيزان در سايت قرارداده شد.

لينك اين مطلب

لينك دانلودآناليزبهاء تري دي پنل   بازنگري 06

وزارت راه و ترابري دستورالعملي را طي بخشنامه 19597 /11 به تاريخ 27/10/84 صادر نمود تا در موارديكه در اثر قصور و كم توجهي پيمانكاران بطور استثنايي و محدود ، معدودي از كارها براساس اوراق آزمايشگاهي اختلاف مختصري با مشخصات داشته باشد بنحويكه با توجه به شرايط و جوانب امر ، اين اختلاف نياز به تخريب و تجديد عمليات اجرايي را باعث نگردد ، كسربهايي به عمليات داراي اختلاف تعلق گيرد.

اين دستورالعمل را مي توانيد از لينك زير دانلود فرماييد :

 ضوابط محاسبه كسربهاء عمليات راهسازي

نحوه محاسبه قيمت سكه هاي طلا بهار آزادي ( تجزيه بهاء قيمت سكه هاي طرح جديد و قديم  به ريال ) با توجه به قيمت جهاني طلا و برابري نرخ دلار آمريكا با ريال ايران :


 

الف - تعاريف :

 A = قيمت جهاني هر اونس طلا در زمان تعيين قيمت ( براي عيار 999 ).

B1 = نرخ بانكي برابري هر دلار به ريال ايران در زمان تعيين قيمت ( قيمت اعلامي توسط بانك مركزي ايران در زمان تعيين قيمت ).

 B2 = نرخ برابري هر دلار به ريال ايران در زمان تعيين قيمت در بازار آزاد ( يا قيمت واقعي فروش در بازار ).

  C = وزن سكه طلا مورد نظر به انس ( سكه تمام بهار = 8.133 گرم  ، نيم سكه = 4.0665 گرم  ، ربع سكه = 2.03325 گرم و ... و هر اونس نيز معادل 31.103 گرم مي باشد به عبارتي هر سكه تمام بهار معادل 0.26148 اونس مي باشد).

 D = نسبت خلوص سكه طلاي مور نظر به خلوص طلاي جهاني ( خلوص سكه بانك مركزي ايران 900 و خلوص طلاي بازار جهاني طلا 999 مي‌باشد كه نسبت اين خلوص مي شود 0.9009 ).

 E = دستمزد ساخت يا ضرب سكه در زمان تعيين قيمت فعلا معادل سال 86 و برابر 70000 ريال.

 F =  هزينه هاي قانوني ( كارمزد معادل كارمزد سال 87 و برابر 5000 ريال ، ماليات ارزش افزوده فعلا 4درصد ، هزينه گمرك معادل 2 تا 5درصد ) .

 G1 = حباب قيمت ، جهت كنترل تورم يا ركود موجود در بازار يا ساير عوامل كه بانك مركزي در قيمتها لحاظ مي نمايد.

 G2 = حباب قيمت موجود در بازار ، ناشي از نرخ تورم يا ركود و ساير عوامل از جمله بعد رواني جامعه كه در زمان تعيين قيمت توسط بازار لحاظ  شده است.

 G = حباب واقعي قيمت سكه 

 

ب - فرمول محاسبه قيمت سكه ( حقيقي ، واقعي ، در بانك و بازار آزاد ) :

قيمت  حقيقي سكه در بانك N1=  ‍‌[ ( A * B1 * C * D) + E + F ]

 قيمت  واقعي ( نقدي ) فروش سكه در بانك  N2 = N1 + G1

  

قيمت حقيقي سكه در بازار N3 = ‍‌ ‍‌[ ( A * B2 * C * D) + E + F ]

قيمت واقعي نقدي فروش سكه در بازار آزاد N4  = ‌N3 + G2

 

 G = مقدار حباب واقعي قيمت سكه  ، كه اصولا بايد اختلاف قيمت حقيقي سكه در بانك با قيمت حقيقي سكه در بازار باشد اما گاهي اين حباب معادل G2 و گاهي بدلايل مختلف از جمله اينكه نرخ دلار نيز خود داراي يك اختلاف قيمت غير واقعي در بازار و بانك و همچنين اختلاف فاحشي بين حباب بانكي و حباب بازار وجود دارد ممكن است اين حباب كمتر يا بيشتر نيز باشد  ، همچنين تفاوت قيمت سكه طرح قديم و جديد و سال ضرب سكه را مي توان در اين حباب و يا بصورت جداگانه مورد نظر قرار داد ). 

لينك دريافت :

http://s1.picofile.com/file/6561232392/Souleh.rar.html

پسورد مورد نياز آدرس سايت مترور مي باشد.

www.metror.ir

 

فایل صورت‌ وضعیت عملیات‌ ژئوتکنیک در قالب نرم افزار تکسا  دانلود

آدرس لینک دانلود فایل صورت وضعیت ژئوتکنیک تحت نرم افزار تكسا (46kb)

 توضیحات :

۱- این صورت وضعیت براساس تعرفه سال ۱۳۸۴ می باشد اما بدلیل تعریف های خاص در این پروژه و وجود قیمتهای جدید و خوراندن آن به پروژه مادر ( که فهرست پایه ۱۳۸۵ بوده است) سال پایه ژئوتکنیک را در اینجا به سال ۸۵ تعریف نموده ام ،ولی قیمتهای پایه همان تعرفه ۸۴ می باشند.

۲- آیتمهایی که در نرم افزار تکسا برای عملیات ژئوتکنیک تعریف کاملی نداشته یا فرمول آنها ناقص بوده بطور کامل براساس تعرفه سال ۱۳۸۴ و یا قیمتهای جدید محل اجرا (‌سال ۱۳۸۶ ) تهیه و به قیمت پایه تعدیل معکوس و اضافه شده اند.

۳-این عملیات (ژئوتکنیک)بطور کامل در یک پروژه بزرگ کشوراجرا و توسط اینجانب صورت وضعیت شده است .

  

 تفاوت صورت وضعیت ماقبل قطعی با قطعی  از نظر شرایط عمومی پیمان ( در پیمانهای PC فهرست بهايي ) در چیست ؟ و تهیه و تایید آن چه مزیتی دارد؟

در اینجا تفاوت تبصره یک ماده 34 شرایط عمومی پیمان با ماده 40 آن ( نشريه 4311 ) ، پاسخ سوال فوق را خواهد داد :

 طبق تبصره یک ماده 34 حداکثر تا یک ماه پس از تحویل موقت ، آخرین صورت وضعیت موقت ، طبق ماده 37 شرایط عمومی پیمان و بدون منظور داشتن مصالح پای کار تنظیم  می شود ( و به عبارتی طبق فرجه های قانونی ماده 37 رسیدگی و تایید می گردد ) که اگر بر اساس این صورت وضعیت پیمانکار بدهکار نباشد یا جمع بدهی های وی از نصف کسور تضمین حسن انجام کار کمتر باشد ضمانتنامه انجام تعهدات وی بی درنگ آزاد می شود.

 و اما طبق ماده 40 شرایط عمومی پیمان پیمانکار موظف است  حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ تحویل موقت ، صورت وضعیت قطعی کارهای انجام شده رابراساس اسناد و مدارک پیمان بدون منظور نمودن مصالح و تجهیزات پای کار تهیه و برای رسیدگی به مهندس مشاور تسلیم نماید. ( و اینبار رسیدگی به این صورت وضعیت نه طبق روند ماده 37 بلکه طبق روند اعلام شده در ماده 40  خواهد بود که ممکن است ماهها و در پروژه های خیلی بزرگ حتا بیش از سالهابه درازا بینجامد).

 همانگونه که ملاحظه می شود صورت وضعیتی که طبق تبصره یک ماده 34 تهیه می شود همان صورت وضعیت موقت ماقبل قطعی خواهد شدو یکی از بهترین کاربردهای آن آزاد سازی ضمانتنامه انجام تعهدات پیمانکار است که در صورت رعایت تبصره مذکور نیازی نیست که تا پایان رسیدگی به صورت وضعیت قطعی نزد کارفرما بماند و می تواند با ارائه صورت وضعیت ماقبل قطعی و داشتن شرایط لازم ، ضمانتنامه انجام تعهداتش را سریعا آزاد کند.

 صورتحساب های متفرقه یا خریدهای بدون ثبت نام  را ،
از روش کارت به کارت ، پرداخت نمایید :
پس از پرداخت وجه ، کدرهگیری و نام محصول‌ را 
به شماره 09038381937 پیامک ، تلگرام یا واتس اپ نمایید.



ورود و برون رفت

درود بر شما

Register